Verhalen uit de praktijk
Als het niet lukt om “normaal” een verzekering af te sluiten kan het prettig zijn om te ervaren dat je niet alleen staat. Wij komen in de praktijk veel verschillende verhalen tegen en merken dat soms prettig is om te vernemen dat je niet als enige in Nederland, niet wordt geaccepteerd.
Zo hebben we het verhaal van Liza, die problemen had met het verzekeren door een fout van haar zoon en Ruben die na een aantal jaar nog steeds veel moeite had om zich te kunnen verzekeren. Luister ook eens naar het verhaal van Christel via de Podcast.
Allemaal voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.

Helpende hand na periode waarin alles misging
Patricia verzekerde haar auto en haar inboedel bij dezelfde maatschappij. De premies werden op verschillende tijdstippen afgeschreven van haar rekening. Daar ging het mis.
‘Leugentje om bestwil’ werd een fraudezaak
Patricia verzekerde haar auto en haar inboedel bij dezelfde maatschappij. De premies werden op verschillende tijdstippen afgeschreven van haar rekening. Daar ging het mis.
Herinneringsmail voor spam aangezien
Op het moment dat de premie voor mijn autoverzekering moest worden afgeschreven, stond er te weinig geld op mijn rekening…
Onverzekerd na niet betalen verzekeringspremie
De verbouwing van zijn woning viel een stuk duurder uit dan Carlo vooraf had bedacht. Hierdoor kwamen Carlo en zijn partner in de financiële problemen.
Auto onverzekerd na te late betaling
Door een (te) late betaling van de salarissen van Ingrid en haar man Fred stond er te weinig op hun rekening om de verzekeringspremie te kunnen betalen.
Twee dagen te laat met betalen en uit de verzekering gezet
Thea betaalde een rekening van 114,18 euro twee dagen te laat. Voor ze het wist werd ze door de verzekeringsmaatschappij ‘gedumpt’.
Veroordeling blijft Henk achtervolgen
Vrachtwagenchauffeur Henk leek een welverdiende vakantie op zijn buik te kunnen schrijven. Door een eerdere veroordeling lukte het hem niet om een doorlopende reisverzekering af te sluiten.
Uit autoverzekering gezet na gemiste betaling
Manon verzekerde haar auto al vijf jaar naar volle tevredenheid bij maatschappij A. ‘’Eigenlijk heb ik nooit problemen gehad, op een keertje te laat betalen na. Maar dat werd altijd weer opgelost.’’