Thea betaalde een rekening van 114,18 euro twee dagen te laat. Voor ze het wist werd ze door de verzekeringsmaatschappij ‘gedumpt’.
Schadegevallen speelden wellicht ook mee
,,Ik laat het bedrag altijd automatisch afschrijven, maar één keer stond ik rood en toen bleek dat dus niet mogelijk’’, vertelt Thea. ,,Twee dagen later maakte ik het bedrag alsnog over. Ik belde er direct achterna en vertelde de verzekeringsmaatschappij wat er aan de hand was. ‘Ik word toch niet uit de verzekering gegooid’, vroeg ik nog. Ik had immers al vijftien jaar diverse verzekeringen bij deze maatschappij lopen. Nee hoor, dat zou niet gebeuren.’’
‘Zo ga je toch niet met klanten om?’
Maar het gebeurde wel. Bij een kentekencheck voor een APK-keuring bleek de auto niet langer verzekerd. Thea belde direct met de verzekeraar. Die kon alleen melden dat Thea inderdaad uit de verzekering was gezet. Een reden kreeg ze niet te hoor. ‘’Ik kon dus niet meer autorijden, want als je onverzekerd rondrijdt riskeer je hoge boetes.’’
Stormschade
Thea vermoedt dat er nóg een reden was dat de verzekeraar ‘van haar af wilde’. ,,De laatste jaren hebben wij diverse schadegevallen gehad, zoals stormschade. De boom van onze buurman is op onze garage gewaaid. Mijn man zei: dat zal gerust wel meespelen.’’
Thea probeerde bij diverse maatschappijen een nieuwe verzekering af te sluiten, maar als ‘wanbetaler’ vond ze overal nul op rekest. Via-via kwam ze in contact met 2ekansverzekeringen.nl. ‘’Jeffrey was direct heel behulpzaam en zei dat we een goede kans maakten. Vanwege de diverse schadegevallen adviseerde hij ons het eigen risico voor zowel de inboedel als de autoverzekering te verhogen. Dat werkte, want binnen een uur had hij een nieuwe maatschappij gevonden die mij wilde verzekeren! Ik was hartstikke blij dat ik weer auto kon rijden. Ik ben heel blij met de manier waarop ik door Jeffrey en 2ekansverzekeringen geholpen ben!’’
‘Binnen een dag was alles geregeld’
Eén ding zat Thea nog niet lekker: dat ze te boek stond als ‘wanbetaler’. ,,Ik belde opnieuw met mijn vorige verzekeraar. Ik zei: zo ga je toch niet met klanten om? Eerst hoor ik dat het niet zo’n probleem was dat ik één keer te laat met betalen was, vervolgens word ik uit de verzekering gezet! Daar was deze medewerker het toch wel mee eens. De CIS-registratie is uit het systeem gehaald. Is het uiteindelijk toch nog allemaal goed afgelopen!’’
0 reacties