Dienstenwijzer

Laatste herziening: 01-07-2025

Dienstenwijzer: Bokhorst Verzekeringen B.V.
Met deze dienstenwijzer geven wij u vooraf inzicht in onze dienstverlening zodat helder is wat u wel en wat u niet van ons mag verwachten. Zowel online als persoonlijk.

Eerst een stukje over ons; Wie zijn wij?
Bokhorst Verzekeringen is opgericht op 4 april 2005 als onafhankelijk en zelfstandig tussenpersoon in verzekeringen. In de afgelopen jaren hebben wij ons ontwikkeld tot een middel grote tussenpersoon in schade en uitvaartverzekeringen voor particulieren en ondernemers. Wij zijn gespecialiseerd in het verzekeren van bijzondere risico’s.

Wij zijn onafhankelijk:
Ons kantoor doet zaken met verschillende aanbieders van financiële producten. Wij behoren geheel tot de groep van: Onafhankelijke / Ongebonden bemiddelaars. Dit betekent dat wij in vrijheid, zonder contractverplichtingen, de producten van bijna alle banken en verzekeraars kunnen adviseren. Geen enkele financiële instelling heeft een eigendomsbelang of zeggenschap in onze onderneming.

Onze bereikbaarheid:
Wij proberen zo goed mogelijk bereikbaar te zijn, zodat wij u in geval van nood 24 uur per dag kunnen bijstaan. Wij zijn echter geen alarmcentrale. Ons advies is om het alarmnummer van de verzekeringsmaatschappij in uw telefoon te zetten en bij de belangrijke nummers te bewaren.

Hoe kunt u ons bereiken:

* indien u via de telefoon een opdracht of wijziging doorgeeft bevestigt u deze dan ook per mail of post. Dit voor uw eigen zekerheid.

  • Post: Postbus 36039, 1020 MA te Amsterdam.

Wat kunt u van onze dienstverlening verwachten en sluit deze aan bij hetgeen u zoekt?
Wij adviseren en zijn bemiddelaar op het gebied van particuliere en zakelijke schadeverzekeringen. Omdat wij ervan uitgaan dat niet iedereen standaard is, maar bijzonder, passen wij onze dienstverlening aan op basis van uw persoonlijke situatie, ervaring/kennis en voorkeur. Dat noemen wij: Dienstverlening op maat.

Online vergelijken en afsluiten;
Bij het online aanvragen en afsluiten van financiële producten, is er geen sprake van advies, maar uitsluitend van bemiddeling tussen u en de aanbieder. Bij deze vorm dienstverlening maakt u zelf een afweging wat u wel en wat u niet wenst te verzekeren. Het is dus van belang dat u zelf de afweging maakt of deze dienstverlening bij u past en of beschikt over voldoende kennis van zaken om te komen tot een juiste afweging wat wel en wat niet te verzekeren.

Wij bieden online verzekeringen aan via de volgende websites;

Wat zijn de kosten van onze dienstverlening?
Beloning op basis van provisie (hoofdzakelijk schade- en zorgverzekeringen)
A) Wij ontvangen van (de) verzekeringsmaatschappij(en) waar uw verzekering gesloten is een kostenvergoeding die onderdeel vormt van de premie die bij u in rekening wordt gebracht. Zodra de verzekeringspremie is voldaan heeft u dus ook alle kosten betaald.

Indien er (extra) diensten aan u worden geleverd waarvoor u rechtstreeks kosten in rekening worden gebracht informeren wij u hierover vooraf.
B) Beloning op basis van declaratie
Sommige van onze diensten berekenen wij u op basis van uurtarieven die wij vooraf met u hebben overlegd en vastleggen in een door u te ondertekenen: dienstverleningsopdracht. kortom geen vervelende verrassingen achteraf.
– Op het moment dat meerwerk ontstaat ten opzichte van de aangenomen opdracht, stellen wij u op
de hoogte van de financiële consequenties die dit heeft.
– Wij vragen bij sommige opdrachten een voorschot op de nog te maken kosten.

Wat verwachten wij van u?
U mag aan onze dienstverlening hoge eisen stellen; maar wij verwachten ook een paar dingen van u. Wij kunnen u gedurende de looptijd van de verzekering(en) uitsluitend optimaal van dienst zijn indien u ons informeert, net zoals wij u informeren over wijzigingen of noodzakelijke aanpassingen.

Belangrijk is:

  • Dat u de juiste informatie vertrekt. Dit is in uw eigen belang. Mocht in geval van schade achteraf blijken dat u onjuiste of onvolledige informatie heeft gegeven, dan kan het zijn dat op grond van de verzekeringsvoorwaarden de verzekeraar gerechtigd is bij schade deze niet of niet geheel te vergoeden.
  • Heeft u elders verzekeringen lopen? Dan is het voor ons belangrijk dat wij dat weten. Zodoende kunnen wij voor u bepalen of er in uw geval sprake is van onder- of juist oververzekering.
  • Als u persoonlijke situatie veranderd of er doen zich wijzigingen voor met betrekking tot de verzekerde zaken. Dan verwachten wij dat u dat aan ons doorgeeft. Dit is belangrijk om te voorkomen dat bepaalde risico’s onverzekerd blijven.
  • Controleren van de post en e-mail + bijlagen. Wij verwachten dat u de stukken controleert na ontvangst. In het communicatietraject kunnen er fouten of misverstanden sluipen. Ook kan het zijn dat iets u niet duidelijk is. Mocht er iets zijn mis gegaan, belt u ons dan even, zodat wij het kunnen aanpassen of uitleggen!

Verder nog van belang is;

Contracten:
Je hebt recht de overeenkomst binnen 14 dagen (na datum afgifte polis) ongedaan te maken door middel van het terugsturen van de polis, of indien de polis nog niet is afgegeven door per e-mail de aanvraag in te trekken. Hiervoor zal geen boete of premie in rekening worden gebracht. Dit recht komt te vervallen, indien er binnen deze periode reeds beroep op deze verzekering gedaan is, bijvoorbeeld in geval van een schade.

Bokhorst Verzekeringen sluit geen contracten met een duur langer dan 12 maanden. Alle contracten zijn jaarcontracten of voor een kortere termijn. Bokhorst Verzekeringen volgt het beleid van de aanbieder inzake opzegtermijnen en stilzwijgende verlengingen van contracten. De algemene voorwaarden van deze aanbieders zullen aangehouden worden.

Persoonsgegevens / Privacy Statement

Hoe gaan wij om met uw gegevens:
Uw persoonsgegevens worden door ons opgeslagen en gebruikt voor marketing- en service-doeleinden. We bewaren en gebruiken uitsluitend persoonsgegevens die rechtstreeks aan ons worden opgegeven of waarvan duidelijk is dat ze aan ons zijn verstrekt met als doel het tot stand komen van een verzekeringsovereenkomst. De gegevens worden door Bokhorst Verzekeringen gebruikt voor marketing- en servicedoeleinden.

  • Uw gegevens worden nooit aan derden verstrekt, anders dan de maatschappij(en) waar wij de verzekeringen voor u onderbrengen of schade(s) voor u afhandelen.

Ons bewaarbeleid:
Wij bewaren persoonsgegevens gedurende de looptijd van de verzekering(en) en tot 5 jaar na beëindiging op grond van de verplichting daartoe vanuit onze beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Verder bewaren en gebruiken we alle informatie, die u vrijwillig via onze site aan ons verstrekt, ten behoeve van marketing- en servicedoeleinden.

Als u opmerkingen heeft over het gebruik door ons van uw gegevens dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. U heeft op verzoek de mogelijkheid om de door ons van u opgeslagen informatie in te zien en te corrigeren. Het verzoek kunt u doen naar: Privacy@bokhorstverzekeringen.nl

Recht op inzage en correctie of verwijdering van uw gegevens:
U heeft het recht om te vragen om inzage in en correctie of verwijdering van uw gegevens. Het verzoek kunt u doen naar: Privacy@bokhorstverzekeringen.nl

Om misbruik te voorkomen kunnen wij u vragen om u adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, dient u een kopie van het cookie in kwestie mee te sturen. U kunt deze terug vinden in de instellingen van uw browser.

Let op: Het recht op vergetelheid geldt niet altijd.  Kijk voor meer informatie over de Autoriteit Persoonsgegevens en Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) op / https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl

Deskundigheid:
Wij voldoen jaarlijks aan de eisen die gesteld zijn vanuit de toezichthouder ( AFM ) en de Stichting Erkenningsregeling Hypotheekadviseur ( SEH ) voor behoud van onze vergunningen en diploma’s. Daarnaast onderhouden wij contacten met verschillende branche organisaties en aanbieders van verzekeringen en andere financiële producten. In elk geval zijn altijd bezig onze kennis up to date te houden en dit om te zetten naar oplossingen waar u wat aan heeft.

Wij beschikken over alle benodigde diploma’s en erkenningen:

  • Een inschrijving bij de Koophandel onder nummer : 86795406
  • Een vergunning van de Autoriteit Financiële markten ( AFM ) Ons vergunningsnummer is: 12049081
  • Een aansluiting bij de Stichting klachteninstituut Financiële Dienstverlening ( KiFiD) Onder aansluitnummer: 300.018389
  • De erkenning als; Erkend hypotheekadviseur van de Stichting Erkenningsregeling hypotheekadviseurs ( SEH ) : registratienummer. 15389
  • Een passende beroeps en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
  • Onafhankelijke recensie pagina via www.advieskeuze.nl & Google

Klachtenprocedure:
Niets is leuker en geeft meer voldoening, als wij als tussenpersoon op een goede manier met u kunnen samenwerken. Dit geldt uiteraard niet alleen voor ons advies, maar ook voor onze service- en beheer van uw lopende verzekeringen. Toch weten wij ook, dat dit niet altijd lukt. Er kan om verschillende redenen een gevoel van ontevredenheid ontstaan, die een goede samenwerking in de weg staat. Bent u om één of andere reden ontevreden, laat het ons weten! We kunnen proberen het zo goed mogelijk op te lossen.

U kunt uw opmerkingen of klachten mondeling of schriftelijk aan ons doorgeven. U ontvangt van ons een ontvangstbevestiging thuis, waarin ook wordt uitgelegd wat de verdere procedure is.

Bokhorst Verzekeringen / T.a.v. Marnix Bokhorst
Postbus: 36039 / 1020 MA Amsterdam
E-mail: info@bokhorstverzekeringen.nl

 

Onafhankelijke Geschillencommissie:
Gelukkig zijn we in staat de meeste klachten of opmerkingen naar volle tevredenheid op te lossen. Maar er zijn toch situaties waar we er niet uitkomen. Blijft uw klacht bestaan, nadat onze interne klachtenprocedure is doorlopen, dan is er het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, in het kort KIFID. Dit instituut is een erkende en onafhankelijke instelling. Hier kunt u uw klacht laten toetsen onder vermelding van ons AFM-vergunningsnummer. De termijn, waarbinnen u uw klacht bij dit klachteninstituut kunt indienen is drie maanden nadat wij onze beslissing aan u kenbaar hebben gemaakt.

Informatie over deze geschillencommissie kunt u vinden op: www.kifid.nl

Het aansluitnummer, waaronder ons kantoor bij KIFID bekend is: 300.002848
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KIFID)
Postbus 93257 / 2509 AG Den Haag / Tel. 0900-3552248

U kunt ook online een klacht indienen. Kijk daarvoor op de website van Kifid.

Tot slot; Omdat niemand standaard is;
Met dit dienstverleningsdocument heb ik geprobeerd zo transparant mogelijk inzicht te geven in de dienstverlening waarop u kunt rekenen en de daarbij behorende kosten. Omdat niemand standaard is en dus ook advies & bemiddelingsdiensten niet standaard zijn. Gaan wij graag met u in gesprek om te beoordelen welke vorm van dienstverlening het beste bij u past en doen wij u graag een passend voorstel.

Ik of één van mijn medewerkers zijn u graag van dienst, nu & in de toekomst!

Marnix Bokhorst.
Eigenaar & Beleidsbepaler Bokhorst Verzekeringen

Stel uw vraag

1 + 10 =