Altijd keurig betaald maar toch uit de verzekering gezet

Herinneringsmail voor spam aangezien

door | 10 nov 2021 | Praktijk verhalen

Patricia verzekerde haar auto en haar inboedel bij dezelfde maatschappij. De premies werden op verschillende tijdstippen afgeschreven van haar rekening. Daar ging het mis.

,,Op het moment dat de premie voor mijn autoverzekering moest worden afgeschreven, stond er te weinig geld op mijn rekening. Daardoor werd dit bedrag niet afgeschreven’’, vertelt ze.

Uit verzekering gezet na gemiste betaling

De maatschappij stuurde vervolgens twee herinneringsmailtjes, maar daar sloeg Patricia niet op aan. ,,Ik krijg zoveel mailtjes van verzekeringsmaatschappijen, reclames en zo. Al die mailtjes las ik niet. Waarschijnlijk heb ik deze herinneringsmailtjes per ongeluk ook als een spambericht behandeld.’’

 ‘Ik heb altijd keurig mijn premies betaald’

Telefoon

Enkele maanden tijd later liet Patricia in huis haar telefoon vallen. Ze nam contact op met de verzekeringsmaatschappij en kwam er tijdens het telefoongesprek achter dat haar autoverzekering vijf maanden was stopgezet. ,,Heel vreemd’’, vindt ze. ,,Ik heb altijd keurig mijn premies betaald en kon verklaren waarom dat nu niet was gelukt. Bovendien had ik mijn inboedelverzekering, die niet was stopgezet, altijd keurig doorbetaald.’’

OnverbiddelijkDe verzekeringsmaatschappij was echter onverbiddelijk en er zat voor Patricia niets anders op dan een andere verzekeraar te zoeken voor haar auto. Na wat zoekwerk op Google kwam ze terecht bij 2ekansverzekeringen.nl. ,,Jeffrey zei dat ik mijn auto onmiddellijk moest schorsen en bovendien van de openbare weg moest halen. Met een onverzekerd voertuig riskeer je een boete, als steekproefsgewijs de nummerplaat wordt gecheckt door de RWW of politie. Ik heb zelf geen oprit, maar kon gelukkig mijn auto bij mijn oma parkeren.’’

‘Prettig dat je altijd met dezelfde persoon te maken hebt’

Betrouwbare klant

Robert vond een nieuwe maatschappij die bereid was Patricia te verzekeren, mits ze haar volledige pakket zou overzetten én zes maanden vooruit te betalen. ,,Op deze manier kon ik laten zien dat ik weldegelijk een betrouwbare klant ben.’’

Patricia is blij met de hulp die ze van 2ekansverzekeringen.nl heeft gekregen. ,,Binnen twee, drie weken was alles geregeld! Ik vind het ook heel prettig dat je altijd met dezelfde persoon te maken hebt, die altijd bereikbaar is, in plaats van vijf keer doorverbonden te moeten worden. Achteraf ben ik blij dat ik nu bij de vorige maatschappij weg ben, want ik vond dat ik daar erg slecht ben behandeld.’’

Ook een aanvraag doen of meer lezen over de mogelijkheden.

Jeffrey
"We horen dit vaak van klanten. Herinneringsmails die niet goed worden ontvangen of niet juist worden herkend door de lezer. Even een belletje of een ander bericht vanuit de verzekeraar hoef je niet meer op te rekenen... Ook niet nadat je al jaren klant bent en dit de eerste keer is. Gelukkig konden wij wel helpen en is alles weer verzekerd voor een scherpe premie. Eind goed al goed dus voor Patricia.’’
Robert

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *