Wanhopige zoektocht naar nieuwe verzekeraar;

De maatschappij waarbij Iris al acht jaar haar auto verzekerde, ging afgelopen zomer over in een andere maatschappij. Bij de nieuwe verzekeraar werd het geld éérder van haar rekening afgeschreven, op een tijdstip dat er onvoldoende saldo op stond. Het gevolg: Iris werd door de maatschappij uit de autoverzekering gezet en ze kreeg een stempel van ‘wanbetaler’.

‘’Ik heb gezondheidsproblemen en was een tijdje flink ziek geweest, en daardoor had ik niet naar mijn mail gekeken’’, blikt Iris terug. ‘’Daardoor had ik dus gemist dat het bedrag op een andere dag van mijn rekening werd afgeschreven. Er stond op dat moment onvoldoende saldo op mijn rekening. Ik moet rondkomen van een Wajong-uitkering en bij de vorige verzekeraar werd het bedrag pas afgeschreven nadat die uitkering was gestort. Nu gebeurde dat opeens daarvóór. De verzekeraar had een herinnering gestuurd omdat er onvoldoende saldo op mijn rekening stond. Maar daar had ik dus niet op gereageerd. Vervolgens werd ik uit de verzekering gezet. Ik heb direct gebeld, maar het kon niet meer teruggedraaid worden.’’

Mantelzorger

Voor Iris was dit een flinke streep door de rekening. Ze is van haar auto afhankelijk omdat ze mantelzorger is van een familielid. Iris probeerde bij andere maatschappijen een nieuwe autoverzekering af te sluiten, maar kreeg telkens nul op rekest. ‘’Door twee kleine aanrijdingen in de periode bij mijn vorige verzekeraar, stond ik op min-vier schadevrije jaren. Veel verzekeringen willen je dan niet aannemen, en al helemaal niet als je bekend staat als ‘wanbetaler’. Zelfs de verzekeraar van mijn inboedel – al ruim dertig jaar! – kon niets voor mij betekenen.’’

Voor Iris stapelden de tegenslagen en frustraties zich op. ‘’Ik ben helemaal niet thuis in verzekeringszaken, weet niet wat en bij wie ik alles moet regelen. Ik kwam bij De Vereende terecht, maar daar moest ik drie jaar lang 300 euro per maand betalen. Dat kan ik met mijn uitkering niet betalen. Ik werd er wanhopig van.’’

Uit het lood geslagen

Na een zoektocht op internet kwam ze uit bij 2ekansverzekeringen.nl. ‘’Ik schreef een emotionele mail, gooide alles eruit. Ik was uit het lood geslagen, vond dat mij onrecht was aangedaan.’’ Bij Jeffrey van 2ekansverzekeringen was Iris aan het juiste adres. ‘’Ik voelde mij voor het eerst als een mens behandeld. Jeffrey gaf mij direct het gevoel dat iedereen geholpen mag worden, en dan zonder dat belerende vingertje. Hij vertelde zijn uiterste best te doen voor mij. Dat had ik nu precies nodig om er weer tegenaan te kunnen.’’

De medewerker van 2ekansverzekeringen stelde voor de auto direct te schorsen en nog eens met haar oude verzekeraar te bellen. Of ze haar min-vier schadevrije jaren niet af kon kopen door de schade voor eigen rekening te nemen ‘’Dan ga je naar plus schadevrije jaren en kun je makkelijker een nieuwe verzekeraar vinden. Ik schorste mijn auto,  betaalde de boete aan de RDW en 2ekansverzekeringen heeft voor mij naar twee nieuwe verzekeraars gekeken. Er ging een weekend overheen en toen werd ik gebeld met goed nieuws: een nieuwe verzekeraar wilde mij een kans geven! Ik was heel blij. Ik kan weer autorijden. Zonder 2ekansverzekeringen was dit mij nooit gelukt. Ik woon verder alleen, dan is het heel fijn als iemand die er verstand van heeft je stap voor stap op weg kan helpen. Daar ben ik 2ekansverzekeringen heel dankbaar voor.’’

Jeffrey van 2ekansverzekeringen.nl ‘’ Hier hebben we als tussenpersoon echt onze toegevoegde waarde kunnen laten zien, doordat we met Iris in gesprek zijn gegaan en zijn gaan zoeken naar de mogelijkheden die er nog wel zijn.’’